maandag 14 november 2011

De Kookboeken van het Jaar 2011 zijn bekend!

De publieksprijs is gewonnen door IJstijd, niet mijn eerste keus maar wel verdiend. Laatst sereh-ijs geproefd (weer vriendin S.) uit dit boek, tsja dan ga je toch bijna een goede ijsmachine op je decemberlijstje zetten èn dit boek natuurlijk!

In de categorie vertaald heeft het boek De Perfecte Pastaformule gewonnen. Sinds ik uit dit boek gekookt heb, is de pastamachine in elk geval weer uit het stof. En binnenkort staat de walnotensaus wederom op het menu, nu voor collega S. en mij.

Uit het rijtje chefs is het boek van Ramon Beuk de winnaar. Terug naar mijn roti. Op de valreep heb ik daar gisteren een recept uit gemaakt. Mijn eerste kennismaking met de Surinaamse keuken. Zeker niet de laatste. Mooi, persoonlijk boek.

Van harte gegund.Het in eigen beheer uitgegeven kookboek De Kookkaravaan is de winnaar in de categorie Nederlands. Leuk, eenvoudig en lekker.

Mooie vormgeving: NOMA. Dat klopt, maar ik wil er toch ook nog een keer uit koken...

Het boek Autisme & Koken heeft gewonnen in de categorie beste initiatief.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne, ontdek net pas je kookblog. Wat fantastisch. Het water loopt me in de mond bij het lezen van de mooie gerechten. Ben er nog niet uit welke ik als eerst ga maken. Hartelijke groeten,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne, Leuk je OOK hier te ontmoeten! Leuk je vandaag bij het feest van Jolanda weer gesproken te hebben!!!
    Liefs Sylvia van Kessel

    BeantwoordenVerwijderen